Van 13% van de huishoudens in Europa is bekend dat zij wel eens online boodschappen hebben besteld. Nederlanders doen dus beduidend minder vaak boodschappen op internet. Het Europees gemiddelde is ten opzichte van de rest van de wereld ook opvallend laag. In Azië Pacific geeft maar liefst 37% van de mensen aan wel eens online boodschappen te hebben gedaan. In China ligt dit percentage zelfs op 46%. Ook in Afrika en het Midden-Oosten bestellen meer mensen hun boodschappen wel eens online (19%).

Financieel inzicht door online boodschappen

Behalve het gemak en de besparing van tijd biedt online boodschappen doen nog een groot voordeel. Door het virtuele winkelmandje is nog voor het afrekenen duidelijk hoeveel de boodschappen precies gaan kosten. Het is dan dus onmogelijk om per ongeluk over uw budget heen te gaan. Heeft de klant teveel boodschappen in zijn of haar virtuele winkelmandje? Dan verwijdert de klant met één druk op de knop de boodschappen weer. Zo zijn de kosten makkelijk beheersbaar te houden en staat de klant bij het afrekenen niet voor verrassingen.

Maandbudget voor boodschappen

Door een maandbudget voor boodschappen in te stellen met Cashflow blijven de inkomsten en uitgaven beter in balans. Door online een boodschappenlijst samen te stellen kan veel gerichter rekening worden gehouden met het beoogde budget. De online boodschappen zullen daardoor niet per ongeluk worden overschreden omdat u dit direct kunt zien.