Upgrade naar Cashflow 5

Overstappen naar Cashfow 5

 

Heeft u een abonnement voor oudere versie van Cashflow, dan kunt u eenvoudig overstappen naar Cashflow 5. Maar dat gaat niet helemaal vanzelf. Cashflow 5 is een volledig nieuw product, waarvoor u ook een nieuw abonnement moet afsluiten. Uw oude abonnement wordt dan wel automatisch beëindigd en ook het restbedrag van uw oude abonnement wordt automatisch in mindering gebracht.

 

Aan het werk met Cashflow 5

  • Download en installeer de nieuwe software.
  • Sluit een nieuw abonnement voor Cashflow 5.
    Kijk in www.mijnbankingtools.nl voor uw persoonlijke aanbieding
  • Tijdens het bestellen maakt u ook een nieuw account aan (gebruikersnaam + wachtwoord)
  • Start Cashflow 5, volg de activeringswizard en vul dezelfde accountgegevens in.

Uw software is nu geactiveerd en u kunt uw administratie(s) uit een oudere versie van Cashflow overzetten. Een wizard hiervoor wordt automatisch gestart, of kunt u opnieuw starten via BESTAND > Administraties > Converteren.

Meestgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden kunt u hieronder vinden.

Lees ook over de belangrijkste vernieuwingen van Cashflow 5 »

 

Ik heb al een abonnement voor versie 4. Wordt dit automatisch overgezet naar versie 5?

Nee, u moet voor Cashflow 5 een nieuw abonnement sluiten. Uw huidige abonnement voor versie 4 of ouder wordt dan wel automatisch beëindigd en u wordt gecompenseerd voor de te veel betaalde kosten. Maak hiervoor gebruik van de speciale aanbieding die in www.mijnbankingtools.nl voor u klaar staat.

 

Ik heb Cashflow 4 en wil niet overstappen naar  Cashflow 5. Blijft versie 4 nog ondersteund?

Ja, wij blijven Cashflow 4 gewoon ondersteunen. Er komen nog regelmatig updates die de wijzigingen van de banken volgen. Om deze updates steeds te kunnen installeren moet u wel een actief abonnement voor versie 4 hebben.

 

Waarom moet ik voor Cashflow 5 een nieuw abonnement sluiten?

Cashflow 5 is nieuwe software, waarvoor andere prijzen gelden. Daarnaast gebruikt Cashflow 5 een nieuwe methode om de software te activeren. Dat kan alleen via een Cashflow 5 abonnement. Oudere abonnementen kunnen niet automatisch worden omgezet naar een Cashflow 5 abonnement.

 

Kan ik Cashflow 5 activeren met mijn BTO-nummer en e-mailadres?

Nee, een BTO nummer hoort bij versie 4 of ouder. Om Cashflow 5 te activeren moet u een nieuw abonnement sluiten. Heeft u al een abonnement voor versie 4 of ouder, dan wordt dit bij uw bestelling van Cashflow 5 automatisch beëindigd en u wordt gecompenseerd voor de te veel betaalde kosten.

 

Ik kan Cashflow 5 niet activeren met voor mij bekende gegevens.

Cashflow 5 is een heel nieuw product met een nieuwe manier van activeren. Dat kan niet met registratiecodes, BTO-nummers, Aciveringscodes, ComputerID, etc van versie 4 of ouder. Cashflow 5 wordt geactiveerd via een nieuw Cashflow Account. Een Cashflow Account (met gebruikersnaam en wachtwoord) maakt u aan bij een bestelling of bij het installeren van Cashflow 5 op uw PC.

 

Ik kan Cashflow 5 helemaal niet activeren?

Cashflow 5 is via een account gekoppeld aan de winkel (het abonnementensysteem) van BankingTools. Hierdoor kunt u nu en in de toekomst uw software eenvoudiger activeren. Dit account moet u eenmalig aanmaken. Een account heeft een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heeft u ingevuld bij uw bestelling en heeft u ook ingevuld in uw software. Als deze overeenkomen kan Cashflow 5 zelf controleren welke versie actief moet worden. Controleert u of de accountgegevens van uw bestelling overeenkomen met de account gegevens in uw programma.

 

Worden mijn administraties automatisch overgezet van versie 4 naar Cashflow 5?

Nee, dat gaat niet helemaal automatisch. Cashflow 5 is zo anders dat de administraties moeten worden geconverteerd voordat ze gebruikt kunnen worden. Hiervoor is een speciale conversie-wizard gemaakt. Deze wordt direct na installeren gestart of kan worden gestart via [BESTAND] > Administraties > Converteren.

 

Welke administraties worden overgezet / geconverteerd?

Cashflow-Viewer en Cashflow-Assistant hebben maar één administratie. Zowel in oudere versies als in Cashflow 5. Geconverteerde gegevens komen dan in ‘Mijn Administratie’ terecht. Cashflow-Manager heeft meerdere administraties. Daar houden alle geconverteerde administraties hun eigen naam.

 

Kunnen mijn administraties uit oudere versies worden overgezet naar Cashflow 5?

Cashflow 5 kan administraties van versie 3.5 en hoger converteren en inlezen. Heeft u administraties van een oudere versie, neem dan contact op met onze supportdesk. Zij zullen u helpen de administratie om te zetten.

 

Mijn administraties zijn geconverteerd, maar ik kan ze niet openen.

Waarschijnlijk is uw software nog niet geactiveerd. Activeren kan via BESTAND > Software activeren. Het is hierbij belangrijk dat u een nieuw account aanmaakt en een nieuw abonnement voor Cashflow 5 bestelt. Zie hierboven.

 

Kan ik een backup van een oudere versie importeren in Cashflow 5?

Backups die zijn gemaakt in versie 3.5 of hoger kunt u importeren in Cashflow 5. Heeft u een backup die is gemaakt met een oudere versie, neem dan contact op met onze supportdesk. Zij zullen u helpen de backup om te zetten.

 

Thuiswinkel waarborg Ecommerce Europe Trust Kiyoh beoordelingen Digicert