Overstappen naar Cashfow 5

Upgrade naar Cashflow 5 software

Heeft u een abonnement voor een oudere versie van Cashflow software, dan kunt u eenvoudig overstappen naar Cashflow 5, maar dat gaat niet helemaal vanzelf. Cashflow 5 software is een nieuw product, waarvoor u ook een nieuw abonnement moet afsluiten. Dan wordt uw oude abonnement automatisch beëindigd en ook het restbedrag wordt automatisch in mindering gebracht.

Aan het werk met Cashflow 5 software

  • Download en installeer de nieuwe software
  • Sluit een nieuw abonnement voor Cashflow 5
    Kijk in www.mijnbankingtools.nl voor uw persoonlijke aanbieding
  • Tijdens het bestellen maakt u ook een nieuw account aan (gebruikersnaam + wachtwoord)
  • Start Cashflow 5 software, volg de activeringswizard en vul dezelfde accountgegevens in

Uw software is nu geactiveerd en u kunt uw administratie(s) uit een oudere versie van Cashflow overzetten. Een wizard hiervoor wordt automatisch gestart, of kunt u opnieuw starten via BESTAND > Administraties > Converteren.

Meestgestelde vragen en de bijbehorende antwoorden kunt u hieronder vinden.

Upgrade naar Cashflow 5 software

Ik heb al een abonnement voor versie 4 software. Wordt dit automatisch overgezet naar versie 5?

Nee, u moet voor Cashflow 5 software een nieuw abonnement sluiten. Uw huidige abonnement voor versie 4 software of ouder wordt dan wel automatisch beëindigd en u wordt gecompenseerd voor de te veel betaalde kosten. Maak hiervoor gebruik van de speciale aanbieding die in www.mijnbankingtools.nl voor u klaar staat.

Ik heb Cashflow 4 software en wil niet overstappen naar Cashflow 5. Blijft versie 4 nog ondersteund?

Ja, wij blijven Cashflow 4 software gewoon ondersteunen en u kunt versie 4 ook blijven gebruiken. Maar vanaf 1 januari 2018 maken we geen updates meer voor wijzigingen bij de banken. Dat betekent dat langzaam maar zeker het aantal banken waarvan u gegevens kunt downloaden en importeren minder wordt.

Waarom moet ik voor Cashflow 5 software een nieuw abonnement sluiten?

Cashflow 5 is nieuwe software, waarvoor andere prijzen gelden. Daarnaast gebruikt Cashflow 5 een nieuwe methode om de software te activeren. Dat kan alleen via een Cashflow 5 abonnement. Oudere abonnementen kunnen niet automatisch worden omgezet naar een Cashflow 5 abonnement.

Kan ik Cashflow 5 software activeren met mijn BTO-nummer en e-mailadres?

Nee, een BTO nummer hoort bij versie 4 of ouder. Om Cashflow 5 software te activeren moet u een nieuw abonnement sluiten. U stelt dan een gebruikersnaam en wachtwoord in om Cashflow 5 te activeren. Heeft u al een abonnement voor versie 4 of ouder, dan wordt dit bij uw bestelling van Cashflow 5 automatisch beëindigd en u wordt gecompenseerd voor de te veel betaalde kosten.

Ik kan Cashflow 5 software niet activeren met voor mij bekende gegevens.

Cashflow 5 is een heel nieuw product met een nieuwe manier van activeren. Dat kan niet met registratiecodes, BTO-nummers, Aciveringscodes, ComputerID, etc van versie 4 software of ouder. Cashflow 5 wordt geactiveerd via een nieuw Cashflow Account. Een Cashflow account (met gebruikersnaam en wachtwoord) maakt u aan bij een bestelling of bij het installeren van Cashflow 5 op uw Windows computer.

Ik kan Cashflow 5 software helemaal niet activeren?

Cashflow 5 is via een account gekoppeld aan de winkel (het abonnementensysteem) van BankingTools. Hierdoor kunt u nu en in de toekomst uw software eenvoudiger activeren. Dit account moet u eenmalig aanmaken. Een account heeft een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heeft u ingevuld bij uw bestelling en heeft u ook ingevuld in uw software. Als deze overeenkomen kan Cashflow 5 zelf controleren welke versie actief moet worden. Controleert u of de accountgegevens van uw bestelling overeenkomen met de account gegevens in uw programma.

Worden mijn administraties automatisch overgezet van versie 4 naar Cashflow 5?

Ja, hiervoor worden uw administraties geconverteerd. Hiervoor is een speciale conversie-wizard gemaakt. Deze wordt direct na installeren gestart of kan worden gestart via [BESTAND] > Administraties > Converteren.

Welke administraties worden overgezet / geconverteerd?

Cashflow-Viewer en Cashflow-Assistant hebben maar één administratie. Zowel in oudere software versies als in Cashflow 5. Geconverteerde gegevens komen dan in ‘Mijn Administratie’ terecht. Cashflow-Manager heeft meerdere administraties. Daar houden alle geconverteerde administraties hun eigen naam.

Kunnen mijn administraties uit oudere versies worden overgezet naar Cashflow 5?

Cashflow 5 kan administraties van versie 3.5 en hoger converteren en inlezen. Heeft u administraties van een oudere versie, neem dan contact op met onze supportdesk. Zij zullen u helpen de administratie over te zetten.

Mijn administraties zijn geconverteerd, maar ik kan ze niet openen.

Waarschijnlijk is uw software nog niet geactiveerd. Activeren kan via BESTAND > Software activeren. Het is hierbij belangrijk dat u een nieuw account aanmaakt en een nieuw abonnement voor Cashflow 5 bestelt. Zie hierboven.

Kan ik een backup van een oudere versie importeren in Cashflow 5?

Backups die zijn gemaakt in versie 3.5 of hoger kunt u importeren in Cashflow 5. Heeft u een backup die is gemaakt met een oudere versie, neem dan contact op met onze supportdesk. Zij zullen u helpen de backup om te zetten.

 

Klantbeoordelingen Thuiswinkel Waarborg Ecommerce Europe Trustmark Digicert EV SLL Secure



Deze website gebruikt cookies. Als u dit accepteert kunt u onze website optimaal gebruiken.
Lees hier over het gebruik van de cookies. Wilt u cookies accepteren?

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen. Het bevat geen persoonsgegevens en wordt gebruikt om de website te verbeteren.

Functionele cookies zijn noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytische cookies maken het mogelijk om de prestatie van de website te meten.

Advertentie cookies maken het mogelijk om advertenties op andere websites te tonen.

Social media cookies maken het mogelijk om de website op social media te delen.

Nee